niedziela, 5 marca 2017

Twierdza

18 października 2001 roku firma Firefly Studio wyprodukowało grę Twierdza jest to pierwszy tytuł Firefly która okazała się wielkim sukcesem, tak samo obiecująco spisała się następna część Twierdza: Krzyżowiec. Przy obu tych częściach udało mi się spędzić wiele chwil radości jak i też złości. Powstały również kolejne części serii, Twierdza 2 i Twierdza: Legendy które już nie miały okazji cieszyć się taką sławą natomiast Twierdza 3, została wybitnie skrytykowana co nie było ukrywane przez fanów, liczne błędy w grze w tym graficzne zostały dość mocno zauważone i wytknięte.
Kolejny produkcja to Stronghold Kingdoms, jest to pierwsze MMO stworzone przez Firefly Studio. Beta została uruchomiona w listopadzie 2010 roku a 17 października 2012 roku stała się już pełną całościowo wersją.


Firma jednak nie ograniczyła się tylko i wyłącznie do wydania gry co bardzo plusuje w oczach fanów. Prócz samej gry powstały również dodatek wydany przez Take – Two Interactive. Darmowy dodatek Excalibur Pack. W grze można sprawdzić się w roli obrońców takich twierdz jak pochodzących z czasów króla Artura: Zamek Camelot czy Forteca Mordreda. Dodatek ten zawiera również 5 autentycznych fortyfikacji: Zamek w Edynburgu, Tower of London, Harlech, Haut-Kœnigsbourg oraz Stolzenfels. Nie waży zbyt dużo więc bez problemu i śmiało można się w niego zaopatrzyć.
19 maja 2006 roku Take-Two Interactive wydało wersję specjalną Twierdzy -Twierdza Deluxe (ang. Stronghold Deluxe), zawierającą oprócz podstawowej wersji również dodatek. 1 listopada 2012 roku zadebiutował Stronghold HD który umożliwia grę w większej rozdzielczości choć nie jest to jakaś bardziej znaczna róznica.
Twierdza to połączenie symulatora budowy średniowiecznych zamczysk RTS  (ang. real-time strategy ) i ekonomi polegającej na zarządzaniu miastem.
Akcja gry toczy się w średniowiecznej Europie, gracz ma możliwość zakładać nowe osady w trakcie gry rozbudowywać je aż powstaną z nich z czasem potężne twierdze z szeroko rozbudowanym wojskiem które umożliwia mu prowadzenie batalii z dużą różnorodnością. Poddani są tworzeni automatycznie w miarę rozrastania się królestwa, przypisywani są automatycznie do nowych budynków które zapewniają im pracę. Różnorodność murów obronnych, wież i bram oraz sprzętu obronnego. Twierdza jest na tyle rozbudowaną grą że składa się z dwóch części:
  1. Część militarna
Kampania w której do rozegrania jest 21 misji gdzie walczymy z czterema przeciwnikami a całość połączona jest w jedną historie. Następnie mamy przeprowadzenie oblężenia gdzie do wyboru jest obrona lub oblężenie zamku. Przeprowadzenie inwazji gdzie możemy dowolnie prowadzić modernizację zamku i tryb gry wieloosobowej.
  1. Część ekonomiczna
Kampania ekonomiczna, gdzie priorytetem jest rozwój państwa. Składa się ona z pięciu misji w których najważniejszą częścią jest wzrost populacji i gromadzenie towarów. Misje ekonomiczne, gdzie rozbudowujemy gospodarkę. Swobodne budowanie gdzie dostępne jest producent daje nam wolną ręke w rozbudowie i dostęp do wszystkiego.
Na początku każdej z misji gracz musi zadbać o zapewnienie swoim poddanym zasobów żywieniowych w taki sposób by nie opuszczali oni królestwa i nie zaniżali poziomu popularności. Zapewnimy im to przez budowanie chat myśliwskich, sadów, i pół uprawnych. Automatycznie zebrana żywność przechowywana jest w spichlerzu. Ważnymi surowcami w grze jest drewno, na samych początkach zapewni nam ono obronę zamku, następnie kamień który pozwoli na wznoszenie trwalszych murów, budynków do werbunku wojska jak i kościołów. Żelazo i smoła zapewnią nam produkcję broni i bezpieczeństwo na murach otaczających zamek. Na pewno nie wolno nam zapominać o złocie które wpływa do skarbca przez podatki. Ważne jest jednak to, aby nie były one za wysokie w stosunku do liczebności populacji i żywieniowych racji bo może zakończyć się to dla nas klęską. W takim przypadku ludność zaczyna opuszczać zamek.
Pierwsza gra z tej serii spotkała się ze sporym zainteresowaniem, gdyż nie koncentruje się jedynie na aspektach wojskowych. Gracz wcielał się w rolę Lorda, który zależnie od wyboru trybu gry rozbudowuje zamek, broni go czy też atakuje.


I oczywiście jak przystało na sam koniec wypowiem się ja na temat ogólny gry. Dobrze rozbudowana, nie skupia się tylko na jednym aspekcie i bardzo przyjemnie spędza się przy niej cas, nie jest nudna ani monotonna, od samego początku gry można bardzo dobrze rozwinąć własną strategie a jak dobrze każdy z fanów z strategii wie że tyle ile osób tyle samo pomysłów. Graficznie nie jest to szczyt osiągnięć jak na chwile obecną, wiadome jest że każdy czasami za dużo wymaga od gry. Twierdza może być śmiało nazwana klasykiem, Chcesz zacząć przyjemna strategiczno ekonomiczną zabawę!? Jak najbardziej polecam ta grę. Miłej zabawy.

Harley.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz